søndag den 23. juli 2017

Sysselsætning...

Søndage er gode til sysler, synes jeg. Det fik jeg så overbevist min rare mand om, og mens støvsugeren Roberta drønede rundt og fjernede spor efter hunden, gik han i gang med netvinduerne.

Lige siden vi flyttede ind, har jeg haft et interimistisk forhæng, der holdt det meste kravl ude, men bestemt ikke kunne siges at være kønt, og jeg havde derfor fundet nogle fine små samlesæt med magnetlukke.

Små samlesæt er ikke altid nemme at have med at gøre, men vinduerne blev trods det samlet - under højlydt banden. Og jeg gydede olie på vandene ved at sige, at vi lige havde sparet en mindre formue på disse diskrete gør-det-selv vinduer, der var blevet MEGET fine (hvilket de var!).

Sådan gik endnu en søndag... men vi kan nu sove trygt i viden om, at ingen seks- eller ottebenede kommer ind gennem vinduet i nattens løb. For selv om jeg endnu ikke har set edderkopper, der på nogen måde kan måle sig i størrelse med dem i Hollymount, så skal de såmænd nok være her... og jeg er ikke udpræget vild med at dele seng med dem... ;-)

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor smart ! de holder vel alt ude, så vinduet kan være åbent om natten :)

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Ja, der er magnetkanter hele vejen rundt, så de lukker helt tæt. Det er så dejligt at have vinduet åbent om natten... :-)

Fruen i Midten sagde ...

Så holder de vel også myg ude? Det synes jeg næsten er endnu bedre :-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Jeg tror faktisk, at de holder det meste ude. Maskerne i nettet er meget fine, og magnetkanterne lukker helt tæt til. Tiden må vise, om der er nogle små "indbrydere", der kan komme igennem... ;-)